بسته به چیزی که می فروشید، مخاطبان هدف شرکت دیجیتال مارکتینگ اصفهان شما ممکن است خاص یا گسترده تر باشند. به عنوان مثال، اگر شما فروشنده کفش بودید، مخاطبان هدف شما گسترده بود، زیرا مردان، زنان و کودکان همگی کفش می پوشند. از سوی دیگر، شاید شما به طور خاص کفش های دویدن با عملکرد بالا را بفروشید. در این صورت، مخاطبان مورد نظر شما، ورزشکاران نخبه بین سنین 20 تا 40 سال خواهند بود که به دویدن ابراز علاقه کرده اند یا در یک ماراتن شرکت کرده اند. در هر صورت، مهم است که مخاطبان هدف خود را تعریف و تقسیم بندی کنید تا پیام های خلاقانه ای را که با آنها طنین انداز می شود، مشخص کنید و کانال هایی را که آنها ترجیح می دهند مشخص کنید.

نمونه هایی از یک مخاطب هدف
 
مخاطبان هدف آژانس مدیا شما حول گروه خاصی از افراد متمرکز می شوند. این افراد می توانند مرد، زن، نوجوان یا کودک باشند. آنها عموماً علایق مشترکی مانند خواندن، دویدن یا فوتبال دارند. پرسوناها می‌توانند به تبلیغ‌کنندگان کمک کنند تا عناوین مجلات یا انتشارات صنعتی مرتبط را بررسی کنند.
مزایای شناخت مخاطب هدف
به عنوان یک بازاریاب، درک مخاطبان هدف بازاریابی شما حیاتی است. این اطلاعات هر طرح و استراتژی بازاریابی را که اجرا می‌کنید مشخص می‌کند. پخش یک تبلیغ در طول Super Bowl ممکن است راهی عالی برای دیده شدن توسط افراد زیادی به نظر برسد، اما همچنین گران است. علاوه بر این، تنها یک چهارم بینندگان واقعاً به محصول شما علاقه مند هستند. دانستن اینکه مخاطب هدف شما یک نشریه خاص را می‌خواند یا نمایش خاصی را تماشا می‌کند به این معنی است که تبلیغات شما توسط افراد کمتری، اما افراد مناسب دیده می‌شود. برای مثال اگر کفش‌های دویدن می‌فروشید، تبلیغات در مجلات دویدن ممکن است مناسب‌تر برای مخاطبان هدف شما باشد. انتخاب رسانه مناسب برای دستیابی به ROI بازاریابی در تلاش‌های شما ضروری است.
 
علاوه بر افزایش ROI، درک بازار هدف به شما امکان می دهد روابط برقرار کنید و با مصرف کنندگان ارتباط بهتری برقرار کنید. می‌توانید خلاقیتی ایجاد کنید که با شخصیت‌های خاصی صحبت می‌کند، و مارک‌هایی را توسعه دهید که با علایق و ارزش‌های کسانی که احتمال خرید محصول را دارند، مطابقت داشته باشد. این امر به ویژه در زمانی که مصرف کنندگان انتظار دارند هر تبلیغی شخصی و هدفمند باشد بسیار مهم است. در واقع، 80
 
 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که به احتمال زیاد با برندی تجارت می‌کنند که تعاملات شخصی‌شده را ارائه می‌دهد
مخاطبان هدف را می توان بیشتر به دسته هایی تقسیم کرد که مرجع، هدف، مکان، علایق و موارد دیگر هستند. بیایید نگاهی به نمونه هایی از راه هایی بیندازیم که می توانید مخاطبان هدف خود را تقسیم کنید:
 
علاقه
گروه ها را بر اساس علایق مختلفشان از جمله سرگرمی ها و ترجیحات سرگرمی جدا کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا پیام‌هایی مبتنی بر داده و بسیار شخصی‌سازی کنید که به شما امکان می‌دهد به روش‌های معناداری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید که می‌تواند به افزایش وفاداری به برند کمک کند.
 
قصد خرید
گروهی از افراد را تعریف کنید که به دنبال یک محصول خاص مانند یک سیستم سرگرمی یا ماشین جدید هستند. این به شما کمک می‌کند تا نکات دردناک مخاطبان خود را درک کنید تا بتوانید پیام‌هایی متناسب با نیازهای آنها ایجاد کنید.
 
خرده فرهنگ ها
خرده فرهنگ‌ها به گروه‌هایی از مردم اطلاق می‌شود که تجربه مشترکی مانند ژانرهای موسیقی یا طرفداران سرگرمی دارند. با درک برخی از انگیزه های مخاطب هدف خود، بهتر می توانید درک کنید که می خواهید با چه کسی ارتباط برقرار کنید..